Doen

Johan Deman van The Shelter


Stijlvol en innoverend dineren

Gastvrijheid, gastenbeleving, gastheer, gast, klant… allerlei begrippen waar je in de hedendaagse literatuur veel over leest. In alle feelgood tijdschriften pagina’s vol. Waar je weinig of niets over vindt, is hoe de horeca omgaat met innovatie. 

Om hier meer over te weten te komen, gaan we op bezoek bij Johan in de Shelter. Misschien toch eerst even The Shelter voorstellen. Deze supermoderne zaak is gesitueerd in het design gebouw van het Zwin. De architectuur van Coussée en Goris in volle perfectie. Strakke lijnen, veel licht, de natuur wordt als het ware in het gebouw gezogen. 

The Shelter ligt aan de polderzijde. Hier fiets je voorbij als je van Knokke naar Sluis trapt. Nice to know is dat een bezoek aan The Shelter ook kan zonder een inkomticket van het natuurpark. Kom bij voorkeur met de fiets of openbaar vervoer. Met de wagen kan ook maar de parkeerplaatsen zijn eerder beperkt.

Gastheer van The Shelter is Johan. Voor hem kon dit niet zomaar een klassiek café noch brasserie worden. Bij het concept van de Shelter werd extreem nagedacht rond innovatie. Waar kan de techniek zowel de bezoekers als de medewerkers van the Shelter ondersteunen? Met als hoofddoelstelling dat de tijdswinst de gast ten goede moet komen.

Allereerst wil Johan benadrukken dat innovatie en gastvrijheid hand in hand gaan. Niet alleen komt innovatie de gast ten goede. De vrijgekomen tijd zorgt dat de medewerkers in de bediening extra aandacht aan de gast kunnen schenken. De gast voelt zich meer dan welkom.

Laat ons even de Ipads voorstellen: deze vervangen de klassieke menukaart.  Op die manier krijgt de gast meer informatie dan louter het menu. Voedingswaarden, allergenen, herkomst van grondstoffen, virtueel bezoek bij de wijnboer en vele andere toepassingen zijn mogelijk.

Naast de bestelling kan natuurlijk ook de afrekening op deze manier verlopen. Fouten in de bestelling zijn quasi niet meer aanwezig.  Een ander groot voordeel is dat de gast een aanbod op de Ipads krijgt dat tevens ook voorradig is. Niet onbelangrijke in een restaurant waar alle gerechten huisbereid worden. De kelners kunnen zich focussen op de serviceverlening. 

De manier van werken is zo vooruitstrevend dat de volledige dienstverlening Coronaproof is. Gasten bestellen, betalen en kunnen zelf dranken en gerechten afhalen aan de bar. Zo is de social distancing tussen kelners en gasten verzekerd. 

Een ervaring in The Shelter is zo uniek dat men bijna zou vergeten om dit te combineren met een bezoek aan het vernieuwde Zwin. De internationale luchthaven voor vogels!

 

The Shelter, Graaf Leon Lippensdreef 8, 8300 Knokke-Heist. Info: 0475 83 96 72 en https://www.theshelterknokke.be/

Bestellen via Ipad menu

Kies, bestel en reken af op de Ipad. Gastvrijheid en innovatie gaan hier hand in hand.

Door de coronacris kunnen openingsuren en dienstregelingen afwijken. Contacteer bij twijfel best de ondernemer zelf.
Ga je deze zomer wat vaker op stap in eigen land? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief en ontvang maandelijks leuke tips voor recreatieve uitstappen in West-Vlaanderen!

INSCHRIJVEN NIEUWSBRIEF